Immediate decoding ! Education to mass media : decoding the information in the printing press and on television

This action was implemented with two 2nd year S.E.G.P.A. classes in 2001-2002 and 2002-2003. It articulates around two axes. The first one is a journalistic writing project for Cartable (quarterly addition to the daily newspaper Le Républicain Lorrain, written by pupils). To be successful, this project was preceded by a seven-week period to discover this regional newspaper (3 sessions a week). The second one is a ten-session period to learn how to decode the news on television. In both cases, we want to help the pupils understand how the written and broadcasted news are dealt with to place him in a position to produce these news. – ConclusionsAnnexarticle25L’expérithèque

Documents joints

Résumé de la politique de confidentialité

Ce site utilise des cookies afin que nous puissions vous fournir la meilleure expérience utilisateur possible. Les informations sur les cookies sont stockées dans votre navigateur et remplissent des fonctions telles que vous reconnaître lorsque vous revenez sur notre site Web.

Pour en savoir plus nous vous invitons à consulter nos mentions légales et notre politique de confidentialité des données.

Cookies strictement nécessaires

Cette option doit être activée à tout moment afin que nous puissions enregistrer vos préférences pour les réglages de cookie.