Progressively learning how to read and understand written texts

– Children don’t understand like aduts do, which makes our usual questions uneffective. We want to make them enter what we think to be the «  objective  » meaning of a text whereas it is only our own perception and interpretation of this text. – Rewording in a more explicit way and confronting these different rewordings are in favour of a better understanding.( telling stories, debating). This is true from the 1st year in nursary school on. – The reminding-rewording of a text by a child, without having any pictures in front of them (evocation language),
— is a real learning situation,
— gives the primary school teacher important information about how the child understands a story. – The reminding activity can be based on oral stories first and then on written texts (without pictures). – In addition to this reminding activity, others are proved efficient :
— Debates after a questionnaire. The schoolteacher asks for explanations,
— Children’s reactions to reminders (produced by the schoolteacher and other children),
— The use of pictures to help comprehension, Drawings,
— Explicit building of the reference universe, of the awaited horizon. – Conclusionsarticle248L’expérithèque

Documents joints

Résumé de la politique de confidentialité

Ce site utilise des cookies afin que nous puissions vous fournir la meilleure expérience utilisateur possible. Les informations sur les cookies sont stockées dans votre navigateur et remplissent des fonctions telles que vous reconnaître lorsque vous revenez sur notre site Web.

Pour en savoir plus nous vous invitons à consulter nos mentions légales et notre politique de confidentialité des données.

Cookies strictement nécessaires

Cette option doit être activée à tout moment afin que nous puissions enregistrer vos préférences pour les réglages de cookie.