Writing of a tale parody

Seeing that pupils neither reread their works, nor made an outline, or a draft, I tried to find ways to make them understand the true importance of rewriting. The idea of this rewriting project came after the release, in 2001, of Shrek, Jenson and Adamson’s parodic cartoon : I therefore decided to make pupils write a parody of a magic tale, working on two axes. – First, they had to read different tales and use their readings to write a new tale, integrating characters they had encountered and obeying the tale conventions. – Then, this writing stage was followed by many rewritings, using their drafts. At the same time, I wanted to integrate ICT in this project, word-processing above all, as it is a wonderful tool for rewriting. Finally, to make this project more lively and more original, I thought about a «  two hands  » rewriting with a seconde in another school, making the use of e-mails possible. – Conclusions,L’expérithèque,Videos and photos. .

Documents joints

Résumé de la politique de confidentialité

Ce site utilise des cookies afin que nous puissions vous fournir la meilleure expérience utilisateur possible. Les informations sur les cookies sont stockées dans votre navigateur et remplissent des fonctions telles que vous reconnaître lorsque vous revenez sur notre site Web.

Pour en savoir plus nous vous invitons à consulter nos mentions légales et notre politique de confidentialité des données.

Cookies strictement nécessaires

Cette option doit être activée à tout moment afin que nous puissions enregistrer vos préférences pour les réglages de cookie.